fredag 7 mars 2014

tiggarbarn i Mönsterås/ bandysemifinal

I dag syntes det tiggande barnet inte i Mönsterås. Förmodligen blev väl uppmärksamheten för stor. Jag är väl medveten om att en stor del av tiggeriet är iscensatt av kriminella ligor. Det förändrar inte faktum. Länder med fungerande sociala skyddsnät minskar på risken att försvarslösa människor utnyttjas av dessa kriminella.
 Köpte två sexpack folköl i går. Egentligen hade min plånbok inte råd med detta men Hammarby bandy spelar semifinal mot Västerås i morgon. Fyran sänder. Alltså intar jag första biran vid tolvsnåret. Jag borde vara lagom peppad när matchen börjar vid tresnåret. Jag förutsätter att undertecknad får se ett helt annat Bajen än i första matchen mot förutnämnda motståndarlag. Den matchen var lika lattjo som tre dagar gammal avslagen öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar