onsdag 2 april 2014

Fotboll : Hammarby, Manchester United

Lyckligtvis sände SVT nyligen Hammarbys cupmatch i en av de reguljära kanalerna i stället för på SVT play. Därmed kunde även vi som inte har dator se matchen. Bortsett från att försvaret läckte som ett såll, skötte vi oss bra mot Malmö FF. Förlusten till trots gav spelet en förhoppning om framtiden. Dock måste det sägas, det kändes vansinnigt åt skogen vid åsynen av en viss tränare i Hammarbys färger. Första gången jag hörde talas om att Bergstrand skulle träna Bajen grinade jag illa åt det dåliga skämtet. Jag ryser än. Den tränaren ville jag inte se i närheten av mitt lag. Emellertid ska jag- ytterst motvilligt - ge Nanne ett erkännande. Han verkar ha lagt grunden till ett lag som kan ta sig tillbaka till Allsvenskan igen.
  Såg Manchesterderbyt i Premier league. Det bär mig emot, men det är bara att tillstå att lillebror Manchester City gått om United. Av matchen att döma är City just nu och lär förbli några nivåer över
Man United. Derbyt var de facto utklassning. Flygplansprotesten mot Uniteds nye tränare i matchen efter var onödig. Denne har just efterträtt Sir Alec och behöver tid att sätta sin profil på laget. Tålamod är det som gäller. Jämsides en välfylld ägarplånbok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar