fredag 11 april 2014

stöld av registreringsskyltar

Min sedvana trogen stod jag utanför min porten till min trappa och rökte. Kastade ett getöga på en grannes bil. "Det är nog dags för honom att tvätta sin bil. Registreringsskylten går ju inte att se", tänkte undertecknad. Det hade sin förklaring. Dagen efter förtäljde min nabo vad som hänt.
  Kvällen före hade några stycken som passerade Ålem valt att svänga in i vårt bostadsområde av en speciell anledning. De skulle stjäla en registreringsskylt. Tjuvarna plockade min grannes. Därefter for de ut till ortens bensinmack med sin nya skylt. De tankade och smet från bensinnotan. En av biträdena hade känt igen registreringsskylten och var redan på väg att ringa till polisen. Dock hann förövarna köra därifrån.
  Vad som retar gallfeber på mig är att dessa kriminella mikromoderater inte tänker på vilket djävelskap de ställer till med för oskyldiga människor. Tjuvarna skrattade gott. Min granne fick stora problem. Utan registreringsskylt kunde han inte köra sin bil. Hans arbetsgivare var av det schyssta slaget och lånade ut firmabilen till nabon så att denne kunde ta sig till jobbet åtminstone. Grannen tvangs beställa en ny skylt. Förutom kostnaden tog det en vecka innan den nya registreringsskylten kom. Till råga på allt tillkom ytterligare kostnader för att kunna sätta fast den. Allt detta för att vissa individer saknar total respekt för andra människor. Jag kommer aldrig kunna förstå sådana här kriminella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar