torsdag 19 juni 2014

VM fotboll del III

CAHILL !! Mitt tordönsvrål fick hyreshuset jag bor i att skaka i grunden. De av mina grannar som måhända inte vet att det pågår ett världsmästerskap i fotboll väcktes ur sin villfarelse. Nåja, de flesta av mina nabor är härdade efter alla år. Blott nyinflyttade brukar kura ihop sig i förskräckelse, men de lär sig så småningom. När något av mina favoritlag spelar så hörs det. Ordentligt.
  Australien-Nederländerna. Tråkig inledning. Tulpanerna var vissna efter sin sanslösa viktoria förra matchen. Inställningen var märkbart slapp. Mentalt befann de sig redan i finalen.
  Bolltrillandet påminde om en tillställning mellan två Premier League-lag på den nedre halvan av serietabellen. Segt och en massa tjongande. Därefter kom målen. Mitt mod sjönk när holländarna satte den första pytsen. Trodde det var kört. In träder CAHILL. Kvitteringen var av den allra läckraste sorten, vilket grannarna fick erfara...
  Jublet blev ännu större när socceroos tog ledningen. Tråkigt nog hade någon individ givit tulpanerna citronsaft under halvtid. De piggnade till och visade sin klass, om än krampaktigt. Gott kämpat ändå av australiensarna.
  Chile-Spanien. Ärligt talat, undertecknad tappade intresset tämligen omedelbart. Spanjackerna saknade vilja, idé och verkade helst vilja dutta med bollen i hopp om att chilenarna skulle sakna instinkt att attackera.
Spanien är detroniserade. Deras insats under detta VM har varit pinsamt.
  Chile spelade inte heller särskilt bra, men de ville vinna. Det avgjorde matchen. Med stöd av sina supportrar kan Chile möjligen nå kvartsfinal, men där tar det förmodligen stopp. Chile har varit omskrivna, men jag har svårt att se några större kvalitéer.
  Apropå Mexiko. Glömde nämna stordådet av Mexikos målis i går. Han gjorde verkligen sitt livs match och har något att visa upp för eventuella framtida barnbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar