fredag 27 juni 2014

VM i fotboll del V

Nu visar sig problemet med att undertecknad inte har dator hemmavid. Jag tappade bort mitt anteckningspapper med kommentarer kring de avslutande gruppspelsmatcherna. Därvidlag känns det meningslöst att försöka randa något om dem. Dessutom var det överlag förhållandevis tråkig fotboll. Säkra hemåt-spel och defensiv taktik in absurdum. Ej lattjo för fotbollsälskare.
  Om Suarez fladdermusattack finns egentligen bara en sak att tillägga- tvinga honom att bära en Hannibal Lecter-mask nästa gång han är på en fotbollsplan!
  Dock, jag kan i alla fall konstatera att sju av "mina lag" tagit sig till åttondelen: Belgien, Brasilien, Mexiko, Nederländerna, Schweiz, Tyskland och USA.
  Trenne lag har i undertecknads ögon framstått som exceptionella, nämligen Colombia, Frankrike och Nederländerna. (Holland är egentligen bara en provins.) Frankrike-Nederländerna i finalen vore förmodligen en toppmatch i yttersta världsklass, men VM utspelas som sagt i Sydamerika. Därmed lär så inte bli fallet.
  Förhoppningsvis kan jag återkomma med tyckande om åttondelsfinalerna nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar