måndag 30 maj 2016

Damfotboll superettan IFK Kalmar-Hammarby 28 maj 2016.

HAMMARBY ÄR DE BÄSTA! HEJA, HEJA BAJEN 💚👍👊
Stanley Lindströms foto.


Sistlidna lördagen spelade Hammarbys damlag i fotboll bortamatch i Kalmar. Självfallet fanns undertecknad på plats.
 I ärlighetens namn var det förhållandevis tunnsått med Hammarbyare på läktaren. Jag hade förväntat mig en större uppslutning.

Första halvlek var inte mycket att hänga i julgran. Hammarby kom ingen vart. Det syntes att laget var skadedrabbat. IFK Kalmars ledningsmål var logiskt.
  Det enda roliga under den första halvleken var när undertecknad kände ett pockande behov från blåsan. Jag upplät panikartat min röst: Blås då, domarn! Jag behöver pinka!
Ytterligare en Bajare hakade på, varvid vi skanderade "pisspaus! pisspaus!"
Domaren lyssnade faktiskt på oss och blåste för halvtid.
Trädet som står bakom läktaren fick sig en oönskad dusch. Dock välbehövligt för undertecknad.

Andra halvlek var lite roligare. Våra damer petade in två mål. Den andra baljan var läcker och värd inträdespengen. Tyvärr gjorde Kalmar ytterligare två mål varför förlusten var ett faktum. Ärligt talat var IFK:s damer närmare 4-2 än vi var en kvittering.
Extra surt att en ex-Hammarbytjej petade in den definitiva förlustbollen för oss.
 
Hur som haver, vi var i alla fall tre Bajen Fans som stöttade Hammarbys damer före, under och efter matchen.

Nästa match vinner vi!
Stanley Lindströms foto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar